top of page
Search

פרופיל להכיר - אביחי בלאו - ראיון השראה


אביחי בלאו הוא לא רק מומחה לשיווק וקריאייטיב עם למעלה מ-13 שנות ניסיון בשיווק לעסקים ולקוחות פרטיים, אלא גם יוצר עם חוש אסתטי יוצא דופן. כיום, בתפקידו כמנהל תוכן וקריאייטיב ב"דן אנד ברדסטריט", הוא משלב בעבודתו את כלי הבינה המלאכותית ליצירת תכנים מקוריים וחדשניים.

הבחנתי באביחי לראשונה כשנחשפתי לקמפיין ההסברה המדהים שהוא יצר להעלאת המודעות בעולם אודות הילדים החטופים. מעבר לעובדה שהקמפיין הזה נגע בי, הוא גם הציג את היכולת של אביחי לשלב רגש, יצירתיות וטכנולוגיה באופן שמעביר רעיון בצורה אסתטית ועוצמתית. במעקב ממושך אחר היצירה שלו, התרשמתי שהוא מצליח לשלב בין מילים, רעיונות ודימויים ויזואליים בצורה הרמונית ומרשימה.

ממליצה לכם לקחת רגע להשראה.



היי אביחי, מוזמן להציג את עצמך עבור חברי הקבוצה.

נעים מאוד, אני אביחי בלאו, בן 36 מגבעתיים, במקור מבת ים. כבר 14 שנים שאני עוסק בעולמות השיווק והקריאייטיב, ובשנתיים האחרונות אני מתמקד גם ביצירת תוכן מקורי ומגוון בתחום ה-AI הג'נרטיבי. אני משלב חדשנות ומתעדכן כל הזמן במגמות השוק. לאורך השנים עבדתי בעולמות B2B וה-B2C וזכיתי לעבוד עם חברות, ארגונים וטאלנטים כמו דן אנד ברדסטריט, BUYME ,  קבוצתHOT , ליאור סושרד, ועוד רבים נוספים. בנוסף, כתבתי בלוג קבוע ב"מעריב און-ליין", כתבתי במגזין הסטודנטים "סטיקר", ואני נמנה עם אחד ממובילי דעת קהל בחברת לידרס. בשנתיים האחרונות אני חוקר את עולמות הבינה המלאכותית, בדגש על ג'נרטיב ,AI ומתרגש בכל פעם מחדש מהיכולות הטכנולוגיות המהפכניות שמבשרות על עידן חדש ושונה ממה שהכרנו.



1. ספר לנו על רגע הגילוי או ההתנסות הראשונית שלך בכלי בינה מלאכותית יוצרת.

מי שמכיר אותי יודע שאחד האייקונים שאני מעריץ עוד מתקופת הילדות הוא מייקל ג'קסון, ואם נשים בצד את התקופה הפחות מוצלחת שלו, אני מתרכז ביכולות המקצועיות והפרפורמנס. אי שם באפריל 2022, אחד הכלים הראשונים שנחשפתי אליהם היה מידג'רני, שעדיין ממשיך למצב את עצמו כפייבוריט שלי בכל הקשור לג'נרטיב AI. לאחר שראיתי תוצאות מרשימות של קולגות, הסתקרנתי וניסיתי בעצמי את הגרסה הראשונית של מידג'רני. זה הוביל אותי ליצור אילוסטרציה של מייקל אוכל סושי בטוקיו. זו הייתה תיבת פנדורה דיגיטלית והתחלה של דרך חדשה ומהפכנית לבטא את היצירתיות שלי.


2. איך השתנה האופן שבו אתה יוצר מאז שהתחלת להשתמש בכלים האלה?

תודות ללא מעט שעות למידה עצמית, מחקרים מעמיקים, למידה מקולגות ומעקב צמוד אחר חידושים והתפתחויות, וכמובן תודות לגרסאות חדשות שמתעדכנות בקצב מטורף, היצירות שלי הפכו הרבה יותר מדויקות ומצליחות לבטא את הרעיונות המקוריים שלי ברמה מאוד גבוהה, כמעט אחד לאחד.



3. באילו טכנולוגיות או כלים חדשים בתחום הבינה המלאכותית התנסית, והאם אתה מתכוון לנסות בעתיד כלים שאינם דווקא מתחום היצירה הגרעינית שלך?

כשמדובר במחוללי תמונות, בראש ובראשונה מידג'רני שבתה את ליבי ואת המקלדת שלי. אליה מצטרפות Flux AI ו- Ideogram. בנוסף, מערכות נוספות ומרשימות לא פחות משכו אותי לעולמות תוכן חדשים כמו מידול קולי, הנפשת תמונות ועריכת וידאו - תחומים שלא העזתי לנסות בעצמי לפני כן כמו: Krea AI, Kling AI, Luma, Runway Gen 3, Suno, Udio ועוד כלים מרשימים נוספים.


4. ספר על פרויקט שאתה גאה בו במיוחד.

אין ספק שהפרויקט הכי מוצלח שיצרתי הוא "כוכבי הילדים העצובים". מעט לאחר פרוץ המלחמה, חשבתי איך אני מביא את הידע והניסיון המקצועי שלי לידי ביטוי בפן ההסברתי - תחום שחסר באופן מאוד בולט גם היום. עלה לי רעיון לפנות אל הקהל הבוגר באמצעות הילדים, דרך הדיגיטל ובשאיפה שיתורגם גם לקמפיין אופליין. רציתי ליצור קמפיין שיתפוס את העין של הילדים ברחבי אירופה כדי שיעצרו את ההורים שלהם תוך כדי הליכה ברחובות העיר וימשכו אותם לכיוון השלטים. בזמן שהילדים ינסו להבין למה הגיבורים האהובים עליהם כל כך עצובים, ההורים יקראו את הטקסטים שיעמיקו במסר העצוב: "סליחה כוכב/ת ילדים, אנחנו לא פנויים לצפות בתכנים שלך עכשיו. אנחנו חטופים בעזה."

צרם לי לראות את ההפגנות הפרו-פלסטיניות בארצות הברית, באירופה ובמיוחד בפולין. חשבתי לנסות להסב את תשומת הלב של הילדים, שבזמן שהם מתבוננים בדמויות האהובות שלהם ומנסים להבין למה הם עצובים, להורים שלהם לא תהיה ברירה אלא לקרוא את הטקסט. אם זה לא ישנה משהו, אז זה לפחות יחלחל בהם. מאז שפרסמתי את הקמפיין ברשתות החברתיות, העבודה זכתה לחשיפה גדולה, עם עשרות אלפי לייקים, שיתופים ותגובות, ופניות מגופים תקשורתיים גדולים שהיו נכונים לפרסם ולהפיץ את הקמפיין. אנשים פרטיים ברחבי אירופה ביקשו להדפיס את הכרזות ולתלות אותן במדינות שלהם.



5. מהו האתגר הגדול ביותר שנתקלת בו ביצירה עם בינה מלאכותית?

אני מאוד מסתקרן לגלות עד כמה תתפתח יכולת הבינה המלאכותית לשדרג את תוצרי-  Image-to-Video  היכולת לקחת תמונה ולהנפיש אותה לכדי סרטון קצר - מדהימה בעיניי. לדעתי התהליך גם הרבה יותר מורכב מ- Text-to-Video מכוון שהבינה צריכה לזהות כל אלמנט בתמונה, לפרק אותו ולהביא אותו לדינאמיות המבוקשת על ידי הפרומפט המוגדר. זה מאוד מאתגר, אבל אני אוהב אתגרים ולמידה מתמדת היא דבר מבורך, חיובי ופרקטי.


6. האם האופן בו אתה שואב השראה השתנה בעקבות השימוש בכלי בינה יוצרת?

חד משמעית. אני חושב שגם אם הייתי רוצה להמשיך ליצור תכנים תוך התעלמות מקצב ההתפתחות המהירה והוורסטילית בעולם הבינה המלאכותית, לא הייתי מצליח, בין אם מדובר בפוסט, קריאייטיב, תסריט או קמפיין גדול. הבינה המלאכותית היא חלק ממשי מאיתנו והיא רק תלך ותתעצם, תשתדרג ותחלוש לתחומים נוספים שהם חלק בלתי נפרד מחיי היום-יום שלנו. בשלב הזה, אני משתדל ליהנות מכל פריצת דרך טכנולוגית חדשה ולאמץ אותה לצרכים המקצועיים (והאישיים) שאני מוצא לנכון. חכמים ממני אמרו "if you can't beat them, join them".



7. האם אתה מוצא את האיזון בין היצירתיות שלך ליצירתיות של המכונה? כמה אתה נותן מקום למכונה להוביל או שאתה מנסה לשלוט בה?

שאלה מצוינת. זהו הגבול שאני מציב לעצמי. תמיד הייתי אדם מאוד יצירתי ואהבתי את התכונה הזו בי. ביום שבו אהיה בתחושה שאני מוותר לחלוטין על התכונה הזו לטובת כלי AI, זה יעיד על שינוי שלילי ואני לא מסוג האנשים שעושים לעצמם הנחות. בעיניי, התמהיל החכם הוא שילוב בין השניים - בין האדם למכונה, ויחד ליצור יצירות יפות ומסקרנות עם מסרים חכמים וזכירים.


8. מה דעתך תהיה ההשפעה של הבינה המלאכותית על עולם האמנות?

הבינה המלאכותית, השם החדש והנוצץ בעידן הדיגיטלי, עושה את דרכה לא רק לתחום המדע והטכנולוגיה אלא גם לתוך עולם היצירה וההבעה האישית. כמו דף קנבס חדש, כך עולם האמנות עומד בפני שינוי דרמטי. בעשור האחרון, המפגש בין AI לאמנות הוביל ליצירות שמאתגרות את הגבולות של מה שנחשב לאמנות. אנו רואים כיום פרץ של יצירתיות שאין לו תחליף, שמגיע מעמקי הקוד ולא מעמקי הנפש.

אחד האספקטים המרתקים ביותר הוא כיצד AI מסוגל למזג בין סגנונות שונים וליצור יצירות שמקשרות בין תקופות וסגנונות, אולי אפילו יותר מאשר כל אמן יחיד יכול היה לעשות. אך האם נוכל לקרוא לזה "אמנות"? האם AI יצליח לרגש אותנו כפי שמרגשות אותנו יצירות שנוצרות על ידי אנשים? אלו שאלות מסקרנות שהתשובות עליהן חלוקות. בסופו של דבר, ייתכן שנמצא את עצמנו רואים את העולם דרך מסננת חדשה - זו של שילוב בין יצירה אנושית לדיגיטלית - מה שיגרום לנו להבין שאמנות אינה מוגבלת ליכולת האנושית בלבד.



9. האם יש עבודה מסוימת או אמן אחר שנעשתה ב-AI שריגשה או הקסימה אותך?

אני מאוד מעריך את אורי בז'רנו, יוצר סופר מוכשר, מומחה לג'נרטיב AI בגיתם (Gitam BBDO) ואחד החלוצים הישראליים בתחום הבינה המלאכותית. הוא השקיע מזמנו היקר ללמוד את התחום בכל מיני ז'אנרים מגוונים ולא מוריד לרגע את הרגל מהגז. העבודות שלו שהכי הרשימו אותי היו הפרסומת הייחודית לדומינו'ס פיצה וליגת האלופות, וקמפיין בובות הפופ של המפורסמים הישראליים. אורי ואני חברים, אנחנו מפרגנים אחד לשני מלא ואני לומד ממנו המון.


10. מה הטיפ הכי חשוב שהיית נותן לאומנים שרוצים להתחיל לעבוד עם בינה מלאכותית?

הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת ליוצרים מתחילים, וזה אולי נשמע קלישאה, הוא להיות הם עצמם. למרות שזה נשמע לעוס, אני מאמין בזה בכל ליבי. תשאפו לבטא את היצירתיות, החזון והתעוזה שלכם ביצירות, ואל תנסו להתחקות אחר סגנון אחר. אחרת, לא תבלטו ולא תזכו להיות שונים בנוף, אלא תהפכו ל"עוד יוצר" בתוך אוקיינוס של יוצרים.



תודה אביחי שהסכמת לשתף. איפה אפשר לעקוב אחרייך?

Comentarios


bottom of page