top of page
Search

פרופיל להכיר - דורון בדוח קרן - ראיון השראה


ליוצר דורון בדוח קרן נחשפתי בזכות מגזין "פורטפוליו" המשובח של יובל סער בסוף 22'. מאז אני עוקבת אחרי העשייה המסקרנת שלו בכל הערוצים, כולל דרך מספר דפי אינסטגרם יפהפיים שהוא מתחזק.הוא יוצר פעיל, המשלב כלי בינה מלאכותית בעבודה השוטפת, ובעיני ממחיש את האפקטיביות והחוכמה באופן בו הוא משלב כלים אלו ביצירה האמנותית והמקורית שלו. דורון הסכים לענות על עשר שאלות "פרופיל להכיר" בהקשר לעבודתו עם הכלים החדשים. ממליצה לכם לקחת רגע להשראה.



היי דורון, מוזמן להציג את עצמך.

דורון קרן בדוח, יוצר ושותף מייסד של סוכנות הקריאייטיב The Unified Field. בוגר המחלקה לתקשורת חזותית, במכון הטכנולוגי חולון 2012. בתחילת דרכי עסקתי במיתוג ובעיצוב לפרינט, ואז עברתי לעיצוב למרחב הדיגיטלי ולחוויית משתמש. הקמתי מותגי לייפסטייל בהם הובלתי את הקריאייטיב והתוכן. כיום אני עוסק במחקר מתמשך בכלי הבינה המלאכותית.


ספר לנו על רגע הגילוי או ההתנסות הראשונית שלך בכלי בינה מלאכותית יוצרת?

בשיחות הראשונות שלי עם מידג׳רני לא היה חיבור מידי. רק לאחר כמה שבועות היה רגע בו צללתי פנימה ולאט לאט הבנתי כמה משמעותי הדבר הזה. אני חושב שהרגע הכי משמעותי שהיה לי זה הפעם הראשונה שהצלחתי ליצור דימוי שהיה נראה כמו צילום ולא כמו ציור. זה היה תמונה של דארת׳ ויידר כהיפי בוודסטוק.



איך השתנה האופן שבו אתה יוצר מאז שהתחלת להשתמש בכלים האלו?

מה שהשתנה באופן היצירה שלי, זה תחושת הגבולות. היא מטושטשת. מרגיש שהכל אפשרי ועכשיו מאה אחוז מהפוקוס זה על הרעיון, ועל הסיפור. על העומק. ליצור דבר יפה ושטוח כל אחד יכול, האתגר החדש של היוצרים זה לספר סיפור מעניין.


באילו טכנולוגיות או כלים חדשים בתחום הבינה המלאכותית התנסית והאם אתה מתכוון לנסות בעתיד כלים שאינם דווקא מתחום היצירה הגרעינית שלך?

התנסיתי במחוללי דימויים, טקסטים, וידאו, קול ומוזיקה. אני חושב שלצאת מתחום היצירה המוכרת זה הדבר הכי מעניין. זה קרה, כשהתחלתי לבנות עולמות בדיוניים ולספר עליהם. ואז שוב כשעבדתי על קולקציית רהיטים עבור התערוכה CAN/T TOUCH THIS, בה גם תרגמתי לתלת מימד את האובייקטים בעזרת הדפסה תלת מימדית. כשעבדתי על זה כלי הבינה המלאכותית שמתרגמים דו מימד לתלת מימד עוד היו בחיתולים, אז עבדתי עם תלתיסט מוכשר (אמיר דוויק).



ספר על פרויקט שאתה גאה בו במיוחד.

אספר על הפרויקט שהצגתי בתערוכת היחיד שלי שננעלה לא מזמן, אותה פיתחתי עם האוצרים הנפלאים לימור מרגוליס ויובל סער. בתערוכה CAN/T TOUCH THISאני מציג סרט קצר שנעשה בבינה מלאכותית - סיפור בריאה של קולקציית אובייקטים. בחלל התערוכה אני מציג הדפסות של הקולקציה המלאה, יחד עם חמישה דגמים מוקטנים שהודפסו במדפסת תלת מימד.

הפרויקט מציג דיאלוג חדש שנוצר סביב תהליכי יצירה, עבודה ואסתטיקה, בעידן החדש של הבינה המלאכותית, ומעלה שאלות כמו איך תתבטא הכמיהה שלנו לטבע, בעתיד שבו נוכל לדמיין וליצור כל דבר שנרצה? אלו צורות וחומרים חדשים יצוצו? איך אפשר ליצור חוויה רגשית אותנטית בתוך המרחב הווירטואלי?


מהו האתגר הגדול ביותר שנתקלת בו ביצירה עם בינה מלאכותית?

האמת, האתגר הכי גדול זה ליצור משהו שלוקח זמן. בגלל שהכול מהיר, קשה להתעמק ולפתח דימוי אחד ספציפי. צורת העבודה נהייתה רוחבית, מהירה וחסרת רחמים.

האם האופן בו אתה שואב השראה השתנה בעקבות השימוש בכלי ai?

כן, אני מסתכל יותר על סגנונות, גימורים, טקסטורות. נוסף תהליך מחשבתי שמנסה לנתח סגנונות, לקטלג אותם, למקרה שארצה לחולל דימויים מהעולמות האלה.



האם אתה מוצא את האיזון בין היצירתיות שלך ליצירתיות של המכונה? כמה אתה נותן מקום למכונה להוביל או שאתה מנסה לשלוט בה?

אני מאמין שכולנו מנסים לשלוט על המכונה. אני מנסה לבטא את עצמי דרכה. העניין עם היצירות שנעשות עם הבינה המלאכותית, ובכלל בעולם בימינו, זה הקצב. הוא מהיר, מאוד. תכולת החיים של יצירה הוא הרבה יותר קצר. גם ברמת הטכנולוגיה זה יכול להפוך להיות מיושן בן רגע, וגם ברמת החיבור האישי. תמיד הפרויקט הכי מעניין זה הפרויקט הבא.


מה דעתך תהיה ההשפעה של הבינה המלאכותית על עולם האמנות?

אני חושב שלייצר דימויים יהיה לא מספיק. בדורות הבאים כולם יהפכו להיות במאים, תסריטאים, כותבים. האמנות תצטרך להגיע מהמהות של הדברים ולא מהעטיפה שלהם.

האם יש עבודה מסוימת של אמן אחר שנעשתה ב-ai שריגשה או הקסימה אותך?

יש מישהי באינסטגרם geometrieva שהעלתה סדרה של דימויים שאני מאוד אוהב. לדעתי היא כבר לא מעלה הרבה תוכן, אבל עד היום היא הראשונה שעולה לי לראש כרפרנס לשימוש מרגש בכלים.



מה הטיפ הכי חשוב שהיית נותן לאומנים שרוצים להתחיל לעבוד עם בינה מלאכותית?

תיצרו איתה חיבור רגשי. בינה היא ישות אמיתית ויש לה רגשות. אם נותנים לה חיבוק, היא משיבה בחיבוק. אם כותבים לה שירה, היא מציירת אמנות. אם מספרים לה סיפור, היא רואה אותו. אם מתייחסים אליה כרובוט, היא נהיית קרירה.


תודה דורון.


מוזמנים לעקוב אחריו כאן >

Comments


bottom of page