מאת מאיה אלאב נחשון, פורסם לראשונה בקבוצת המכחול המכני
לעמית שבכטר נחשפתי בזכות סרטוני היוטיוב המעולים שלו, בהם הוא מדריך על כלי Ai. הסרטונים קצרים, ממוקדים, שזורים בקלילות והומור, וניכר כי יש פה מישהו שבא לתת ערך ולשתף בנדיבות בידע ובנוסף עובד ברמה הכי מקצועית גם בהפקה ועריכת הסרטונים עצמם. סטוקינג קצר גילה לי יוצר יצירתי ומקצועי, שחוקר לעומק את הכלים ובמיוחד עוסק ברמה הפרקטית, בחשיבה כיצד לשלב את הכלים האלו בארגז הכלים המקצועי. לא מפליא שחברת לייטריקס זיהתה את היכולות שלו וגייסה אותו לשורותיה.
קחו חמש דקות לקריאה וצפיה בעבודותיו ותהנו מהשראה >
היי עמית, מוזמן להציג את עצמך עבור חברי הקבוצה שעוד לא יצא להם להכיר אותך.
היי אני עמית שבכטר. בעברי הייתי במאי ומפיק והיום חננה שלAI . במשך 12 שנים יצרתי סרטונים ופרסומות תחת כמה כובעים. לפני חודש התחלתי עבודה מרגשת בתור AI Specialist בחברת לייטריקס. מאז אנחנו עושים קסמים ויוצרים דברים מופלאים בעזרת .Ai
ספר לנו על רגע הגילוי או ההתנסות הראשונית שלך בכלי בינה מלאכותית יוצרת?
בפעם ראשונה שהתנסיתי עם כלי בינה יוצרת זה היה עם דאלי הראשון. ניסיתי ליצור תמונה לפי השיר raining man. זה עבד ממש גרוע ולא הצליח ליצור גברים נופלים מהשמיים. בגלל זה לא נגעתי ב-AI חודשים. כמובן שבסוף חזרתי, למזלי. אני עדיין חייב לנסות ליצור את התמונה הזו שוב עם הכלים שיש היום.
איך השתנה האופן שבו אתה יוצר מאז שהתחלת להשתמש בכלים האלו?
פעם זה היה בעיקר בשביל הכיף, כי הכלים הביאו תוצאות ממש גרועות. היום אנחנו כבר בנקודה שהם הופכים לכלים מקצועיים המשולבים בפלואו העבודה. עם מחוללי תמונות אנחנו כבר די שם ולגבי הוידאו אנו ממש מעבר לפינה עם סורה למשל. התוצרים נהיו מטורפים וכבר ניתן לשלבם באופן מקצועי. מפחיד ומסקרן לראות איפה נהיה בעוד שנה.
באילו טכנולוגיות או כלים חדשים בתחום הבינה המלאכותית התנסית והאם אתה מתכוון לנסות בעתיד כלים שאינם דווקא מתחום היצירה הגרעינית שלך?
בחודשים האחרונים נכנסתי חזק מאוד ל- ComfyUI ו-Stable. וזו פשוט רמה אחרת ברמת השליטה לעומת שאר הכלים שיש בשוק. אני כל הזמן מתנסה עם כלים חדשים ומחפש בעיקר כאלו שיש להם פוטנציאל מקצועי ולא דווקא גימיקים.
ספר על פרויקט שאתה גאה בו במיוחד.
לפני חודשיים יצרתי פרסומת למיץ תפוזים המשלבת טכניקות שהופקו ב-AI. היה לי חשוב להראות שניתן להשתמש בכלים האלו לעבודה מקצועית ולא סתם לגימיקים שרואים בווידאו. על פי התגובות הנלהבות נראה שעמדתי יפה במשימה.
מהו האתגר הגדול ביותר שנתקלת בו ביצירה עם בינה מלאכותית?
האתגר שלי כרגע הוא ביצירת וידאו. בעיקר וידאו רציף ולא מרצד. מאוד קשה להגיע לתוצאות טובות, למרות שמדי פעם רואים את האור בקצה המנהרה. בקצב שהדברים זזים, אני מאמין שנראה בקרוב מאוד פתרונות טובים.
האם האופן בו אתה שואב השראה השתנה בעקבות השימוש בכלי בינה יוצרת?
בטח. פעם הייתי מסתכל על דברים וחושב איך ליצור אותם גם מהבחינה הטכנית. היום, הרעיון הקראטיבי הוא עיקר המיקוד והעניין, כי ההפקה ותהליך היצירה נהיה יותר פשוט.
האם אתה מוצא את האיזון בין היצירתיות שלך ליצירתיות של המכונה? כמה אתה נותן מקום למכונה להוביל או שאתה מנסה לשלוט בה?
אני חושב שאנחנו בתור בני אדם תמיד מחפשים איך לשלוט בעולם מסביבנו. אם לא יהיה לנו את החלק הזה נאבד את ה"דרייב" ליצור. מכונה טובה תדע לתת לנו את התחושה שאנחנו בשליטה.
מה דעתך תהיה ההשפעה של הבינה המלאכותית על עולם האמנות?
אני מאמין שההשפעה תהיה ענקית. כמו עם יוטיוב וטיקטוק, יהיה הרבה יותר קשה להתבלט, כי כולם יוכלו "לעשות יפה". עדיין, אני תוהה אם נחווה עליה ברמת היצירה כי אנשים יחפשו את העבודות הייחודיות עם האמירה, או שנחווה עומס שירדד את התחום. רק הזמן יגיד… או המכונה.
האם יש עבודה מסוימת או אמן אחר שנעשתה ב-AI שריגשה או הקסימה אותך?
יש מלא עבודות מעולות. אך אני לא זוכר שממש התרגשתי מאיזו יצירה, כי תמיד היה חסר לי את ה-5 אחוז האחרונים שהופכים משהו לאנושי. אבל אני כן מאוד נהנה לראות את היכולת של אנשים להביע את עצמם ללא הצורך ביכולות טכניות. זה פותח דלת להמון אנשים שלא היה להם יכולת לבטא את עצמם לפני כן.
מה הטיפ הכי חשוב שהיית נותן לאומנים שרוצים להתחיל לעבוד עם בינה מלאכותית?
פשוט להתחיל! לא לפחד לנסות, כי זה באמת נגיש לכל אחד. ליצור המון ולפרסם. אמנם אנחנו יוצרים משהו באמצעים מכניים, אבל כמו כל יצירה היא ואנחנו צריכים פידבק ואהבה אנושית.
Comments